Dagens händelser och tankar

Om någon undrar så lever jag, orkade inte blogga igår. Jag var med och hjälpte Michel på en hopptävling, och var inte hemma förän sent, så det blev mat och sen sängen för min del .

Idag har det inte hänt något sådär jättespeciellt, utom att fina Vaduz åkte. Jag har ridit honom nästan varje dag, en häst som känns som en fet ardenner att sitta på ungefär, men när han väl kommer till arbete är han superfin! Han är såld till Turkiet. Jag är lite avundsjuk på honom faktisk. Vill också bo på heltid i värmen... Hoppas bara att han inte blir för sliten av den långa resan och att turkarna tar hand om honom :)


Fina Vaduz :)

Jag har tänkt idag på vilka fina djur hästar är, på riktigt!
Hästar är gjorda för att gå ute, rulla sig i lera, äta gräs och springa från rovdjur. Hästarna här på stal hendrix står i stallet hela dan, utom den timmen dom rids och den timmen dom går i skritten. Dom får inte vara naturliga för fem öre. Dom är aldrig skitiga, dom nosar inte ens på en annan häst. Ändå är dom så nöjda. Det finns ingen häst här som är grinig eller missnöjd på något sätt. Dom står i sina boxar och väntar på att få komma ut och göra sin timme i ridhuset, och blir skitglada när man tar ut dom och pysslar med dom.

Dagens stora tummenupp går till dessa fina djur som är så anpassningsbara och accepterar alla dumma ideér vi människor har. Tack till dom!


vs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0